Viktigt för handlarna att anpassa sig till e-handel
Vilket föredrar du? Att handla i fysisk affär och få klämma och känna på de varor som du önskar köpa, eller vill du hellre sitta hemma och beställa hem sakerna på nätet? Allt beror på våra personligheter och vad som passa oss bäst. Att handla på nätet, passar både den som är lat, men även den med tidsbrist. Den som är lat, slipper klä på sig och gå iväg till affären för att få hem den vara han eller hon behöver. Den som har tidsbrist, kan passa på när han eller hon har tid över för att handla hem det som behövs.
Handlarna har stora omställningar framför sig. Det handlar mycket om det kan ställa om till den e-handelsvåg vi ser just nu. Stora jättar som Hennes & Mauritz har redan sett baksidan av de effekter som handlarna kan stå inför ifall de inte anpassar sig till den rådande utvecklingen. Köparna har övergett många fysiska butiker. I massmedierna läser vi om handlare som har tröttnat på att agera showroom för e-handlarna. Köparna går helt enkelt ut till en fysisk affär, och provar skor. I stället för att köpa hem skorna som kunderna tycker är bekväma, går de hem och handlar hem dem från nätet, till handlarens stora förtret. Så ser utvecklingen ut just nu och det är upp till dem om de ska överleva förändringen.
Många vill kunna sitta hemma och beställa varorna
För kunderna har insett de stora fördelarna med att kunna sitta hemma och beställa hem det de önskar när som helst. De är inte beroende av öppettider, transporter till och från affären eller att behöva trängas med andra kunder. Dessutom kan de fokusera på endast de produkter som de önskar beställa hem.
Ska handlarna överleva bör de jobba på att skapa användarvänliga e-handlar på nätet. Några som har lyckats, och som förmodligen har kapat en hel del av Hennes & Mauritz tidigare kunder är Nelly och Zalando, åtminstone när det kommer till damkläder, men de vinner mark även för herr- och barnkläder, inredning.
För alla herrar som inte har gillat tanken på att springa mellan affärer och bära på kartonger som deras fruar och flickvänner lastar på dem, är e-handlarna ett välkommet alternativ för shopping. Postföretagen går som tåget i takt med ökad e-handel.
Beställ hem och få monterat
Det gäller även inredning som vi vill beställa hem, som till exempel solskydd, som markiser. Så stpra produkter vill man får man dem transporterat och monterat, bara man tar kontakt och beställer hem de slags markiser som man vill ha. Bor man i säg, till exempel Täby, utanför Stockholm, i norra förorten, finns markiser i Täby.
Andra inlägg
- Chefsrekrytering Stockholm – vägen till framgång
- Datorhjälp räddar dagen i Stockholm
- Digital bokföring underlättar för företag i Stockholm
- Revisorn garanterar ett aktiebolags ekonomiska hälsa
- Betydelsen av konkursansökan i svåra tider
- Effektiv hantering av bokföring i Stockholm
- Kontorsmiljöernas förvandling i Malmö – vikten av bra kontorsstädning
- Solcellers ger gratis kraft i vardagen
- Kassasystem är en central del av Göteborgs detaljhandel
- Att överleva en kontorsflytt utan huvudvärk
Här kan du finna infomation om hur du skall handla på nätet och hur du ska göra det på ett enkelt sätt.